Konumlu Pedagojilere Dair Hikayeler, Mimarlık ve … II: Mücadeleler, Aksaklıklar, Arayışlar
Konumlu Pedagojilere Dair Hikayeler, Mimarlık ve … II: Mücadeleler, Aksaklıklar, Arayışlar. Yarım günlük seminer ve tartışma programı, eğitimcilerin konumlu pedagoji arayışıları sırasında sürdürdükleri mücadeleler ve karşılaştıkları aksaklıklara odaklanıyor. Konumlu pedagoji kavramı, bilginin parçacıl, öznel, bedenli ve çoğul bakış açılarından üretildiği önerisine dayanıyor. Konumlu pedagojiler, bilginin aktarılmak yerine üretildiği anlayışıyla, eğitimci ve öğrencilere dönüştürücü-ilişkisel bir tür faillik sunar. Bu etkinlik, konumlu pedagojilere dair böyle dönüştürücü deneyimleri paylaşmayı ve yeni konumluluk olanaklarını keşfetmeyi amaçlıyor.
Bu etkinlik Sosyal Konumlu Mimarlık Pedagojileri (SArPe) adlı uluslararası bir araştırma projesinin parçası olarak gerçekleşecek. Etkinlik herkese açık ve İngilizce dilinde gerçekleştirilecek. Katılım için kayıt gerekiyor.
Program
14.30 Açılış, Aslıhan Şenel (SArPe İTÜ Koordinatörü)
14.35 Mimarlık Pedagojilerini Konumlandırma Sürecinde Müzakereler ve Çatışmalar, Ioanni Delsante (UniPV, SArPe Koordinatörü)
15.15 Eleştirel Tasarım Pedagojileri: Zanaat Mahallelerine Dönüş, Aslı Kıyak İngin (Made in Şişhane)
15.35 Stüdyonun Ötesinde: Halk Tasarım Partisini Bastığında, Caroline Newton (TUDelft)
15.55 Sosyal Konumlu Pedagojileri Uygulama Stratejileri: Araçlar ve Yöntemler Dağarcığı, Guido Cimadomo (UMA)
16.15 Tartışma
16.35 Ara
16.55 Feminist Bir Faillik Oluşturmada Feminist Pedagojinin İmkanları Üzerine,* İlknur Meşe (Giresun Üniversitesi)
17.35 Mimarlıkta Konumlu Pedagojiler Üzerine Spekülasyonlar, Aslıhan Şenel (İTÜ), Bihter Almaç (İTÜ), Aylin Vartanyan (Boğaziçi Üniversitesi)
17.55 Birlikte Yemek Yapmak, Merve Gül Özokçu (HİM/Herkes İçin Mimarlık, İTÜ)
18.15 Tartışma
*Bu konuşma, İngilizce çeviri metni eşliğinde Türkçe gerçekleştirilecektir.
SArPe (Sosyal Konumlu Mimarlık Pedagojileri) Erasmus + KA2 İşbirliği Ortaklıkları tarafından desteklenmektedir. Proje ortakları, Università degli Studi di Pavia (Koordinatör Üniversite; UniPv, İtalya), İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ, Türkiye), Universidad de Málaga (UMA, İspanya) ve Delft Teknik Üniversitesi (TU Delft, Hollanda) ile akademi-dışı ortakların, Sıfır Ayrımcılık Derneği (Türkiye) ve Spazio Gioco (İtalya), katılımıyla gerçekleşmektedir.
The post Konumlu Pedagojilere Dair Hikayeler, Mimarlık ve … II: Mücadeleler, Aksaklıklar, Arayışlar appeared first on Arkitera.